Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaJęzyki & NarodyPierwsza szansa dla języka niemieckiego – turystycznie! Dla każdego i w każdym wieku. Teza przewodnia: Niemiecki?... to taki łatwy język! (poziom A1)

Pierwsza szansa dla języka niemieckiego – turystycznie! Dla każdego i w każdym wieku. Teza przewodnia: Niemiecki?... to taki łatwy język! (poziom A1)

Dane kursu

Numer kursu: J/0213
Dziedzina wiedzy: Języki & Narody
Język: Niemiecki
Poziom języka: A1
Liczba godzin: 30
Jednostki
odpowiedzialne:
Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW
Autor kursu: mgr Teresa Röhr
Rodzaj zajęć: ćwiczenia

Grupy

Numer grupy:J/0213/1
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Teresa Röhr
Cena:275.00 zł
Terminy: od 10-05-2017 do 28-06-2017
Lokalizacja:Kampus Ksawerów, Al. Niepodległości 22
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
110-05-2017
środa
17:4520:2005
217-05-2017
środa
17:4520:2005
324-05-2017
środa
17:4520:2005
431-05-2017
środa
17:4520:2005
507-06-2017
środa
17:4520:2005
614-06-2017
środa
17:4520:2005
721-06-2017
środa
17:4520:2005
826-06-2017
poniedziałek
17:4520:2005
928-06-2017
środa
17:4520:2005

Opis kursu

Kurs prowadzony w języku polskim i niemieckim na poziomie A1.

Rozpoczynamy naukę języka niemieckiego mając zamiar odwiedzić kraje niemieckojęzyczne.  Ćwiczymy konwersacje niezbędne turystom. Chcę, uczę się, mówię! Widzę efekty mojej nauki! Porozumiem się!
Kurs ilustrowany informacjami  w zakresie polsko-niemieckich podobieństw i różnic zwyczajowych.

  1. Zapoznajemy się z językiem poprzez:
    • słuchanie,
    • rozumienie,
    • mówienie,
    • pisanie.
  2. Nawiązujemy rozmowę, poznajemy zwroty grzecznościowe i inne przydatne w konwersacjach ogólnych i typowo turystycznych.
  3. Ćwiczymy rozumienie informacji usłyszanych.
  4. „Kinderstube” i polsko-niemieckie nieporozumienia obyczajowe.
  5. Poznajemy gramatyke niezbędną do konwersacji:  
    • koniugacja czasowników regularnych, posiłkowych i wybranych form czasowników modalnych,
    • deklinacja rzeczownika niezbędna w turystyce - użycie rodzajników: ze środkami transportu, nazwami geograficznymi,  posiłkami,
    • czas przeszły Perfekt w codziennej konwersacji.

Cel ogólny

Zdobycie podstawowych wiadomości językowych niezbędnych turyście w krajach niemieckojęzycznych.

Cele szczegółowe

  1. Poznanie podstawowego słownictwa przydatnego podczas turystycznych wojaży (przedstawienie się i formułowanie pytań w celu uzupełnienia informacji organizacyjnych).
  2. Poznanie podstawowych terminów geograficznych oraz znajdowanie i rozumienie turystycznych ofert internetowych.
  3. Zdobycie umiejętności rozumienia pisemnych informacji: orientacja na dworcu, lotnisku, poczcie, itp.
  4. Zdobycie i zastosowanie umiejętności konwersacyjnych w konkretnych sytuacjach np. zapytanie o drogę, itp.
  5. Zdobycie wiedzy na temat wybranych atrakcji turystycznych i zabytków w krajach niemieckojęzycznych.

Korzyści dla słuchacza

  1. Mówienie po niemiecku bez lęku i bariery językowej, ale ze świadomością własnych umiejętności i kompetencji językowych.
  2. Systematyzacja i uzupełnienie wiedzy językowej, poznanie słownictwa i struktur gramatycznych przydatnych podczas pobytu turystycznego.
  3. Poznanie słownictwa w zakresach tematycznych: opowiadanie o własnej rodzinie, podróże, hotele, rezerwacja biletów, szukanie noclegów itp., polsko-niemiecki krąg kulturowy, potrzeby medyczne.
  4. Poznanie różnych rodzajów ćwiczeń fonetyczno-leksykalnych umożliwiających większą sprawność językową.
  5. Pogłębienie i zastosowanie  wiedzy leksykalnej i gramatycznej uczestników kursu i w konsekwencji bardziej świadome wybory form i struktur gramatycznych w procesie komunikowania się w języku niemieckim.
  6. Stymulowanie refleksji i zainteresowania uczestników kursu na temat własnych możliwości praktycznego zastosowania języka niemieckiego – krótki czas nauki a duży efekt poznawczy.

Metody pracy

Różnorodne metody eklektyczne. Praca indywidualna, w parach, w grupie, odgrywanie ról. itp.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Dla chętnych: test pisemny na podstawie omówionego materiału (pytania otwarte) oraz wypowidź ustna w formie odpowiedzi na pytania zadawane przez Uczestników kursu. (tematy z zajęć)



do góry ↑