Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaJęzyki & NarodyPewnym krokiem z rosyjskim (poziom A2)

Pewnym krokiem z rosyjskim (poziom A2)

Dane kursu

Numer kursu: J/0399
Dziedzina wiedzy: Języki & Narody
Język: Rosyjski
Poziom języka: A2
Liczba godzin: 30
Jednostki
odpowiedzialne:
Biuro Promocji UW
Autor kursu: mgr Edward Siech
Rodzaj zajęć: ćwiczenia

Grupy

Numer grupy:J/0399/3
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Edward Siech
Cena:275.00 zł
Terminy: od 10-04-2017 do 03-07-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
110-04-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
224-04-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
315-05-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
422-05-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
529-05-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
605-06-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
712-06-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
819-06-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
926-06-2017
poniedziałek
18:0020:15brak
1003-07-2017
poniedziałek
18:0020:15brak

Opis kursu

Kurs prowadzony w języku polskim i rosyjskim na poziomie A2.

Zajęcia są przeznaczone dla Słuchaczy, którzy kiedyś uczyli się języka rosyjskiego i znają podstawowe konstrukcje gramatyczne na poziomie A1. Kurs może być także traktowany jako kontynuacja kursu „Kolejne kroki z rosyjskim”.

Zagadnienia, które zostaną omówione w czasie kursu:

  1. Idziemy na zakupy – słownictwo z zakresu zakupu i sprzedaży towarów spożywczych i przemysłowych; konstrukcje umożliwiające dokonanie zakupu gotówką lub kartą płatniczą.
  2. Idziemy na miasto – wizyta w restauracji, specjały rosyjskiej kuchni narodowej, zamawianie potraw i gotowanie.
  3. Idziemy na randkę – wizyta w instytucjach kultury (kino, teatr, filharmonia), zakup biletu, recenzja książki, filmu, utworu.
  4. Idziemy w gości – święta rodzinne i państwowe, obchody dnia urodzin, ślubu; składanie życzeń, zaproszenia i odmowy.
  5. Idziemy do lekarza – zdrowy styl życia, najpopularniejsze choroby sezonowe, typowe objawy; jak zrealizować receptę w Rosji i umówić się na wizytę?
  6. Idziemy do pracy – leksyka związana z miejscem pracy – sprzęt biurowy, podstawowe słownictwo dotyczące komputera i internetu.
  7. Idziemy na urlop – podróżowanie po rosyjsku, zakup biletów, rezerwacja hotelu; jak zapytać o drogę?
  8. Idziemy na basen – popularne dyscypliny sportowe, znani sportowcy z Rosji.

Zajęcia obejmować będą kwestie gramatyczne m.in. doskonalenie odmiany rzeczownika i przymiotnika przez przypadki, odmiana czasownika przez czasy, tworzenie trybu rozkazującego. Na zajęciach wykorzystywane będą teksty piosenek, nagrania bajek i audycje radiowe oraz telewizyjne. Zajęcia będą wzbogacone o ćwiczenia fonetyczne, konieczne do poprawnej wymowy rosyjskich słów i właściwej intonacji.

Cel ogólny

Podniesienie kompetencji językowych (mówienie i rozumienie) z języka rosyjskiego do poziomu A2.

Cele szczegółowe

  • posługiwanie się przez Słuchaczy słownictwem na poziomie A2 z zakresu życia codziennego i tematyki bliskiej Słuchaczom ze względu na indywidualne zainteresowania,
  • posługiwanie się przez Słuchaczy podstawowym językiem rosyjskim w konwersacjach na codzienne tematy oraz tematy związane z zainteresowaniami Słuchaczy.

Korzyści dla słuchacza

Wiedza:

  • Słuchacz pozna zasady gramatyki rosyjskiej na poziomie A2.

Umiejętności:

  • Słuchacz będzie rozumiał proste zdania dotyczące życia codziennego (np. plany na przyszłość, autoprezentacja oraz stan zdrowia),
  • Słuchacz będzie potrafił zadać pytania, dotyczące jego potrzeb i oczekiwań,
  • Słuchacz będzie potrafił brać udział w konwersacji na znane mu tematy.

Metody pracy

Mieszane metody nauczania metoda gramatyczno-tłumaczeniowa (reguły gramatyczne), przeplatana z metodą komunikacyjną. Oprócz zasad gramatycznych używany jest język nauczany. Interakcje pomiędzy wykładowcą oraz Słuchaczami. Po każdych zajęciach Słuchacze otrzymują pracę domową. Dodatkowo na zajęciach są ćwiczenia wykorzystujące pogadankę oraz burzę mózgów. Zajęcia będą wzbogacone o ćwiczenia fonetyczne, konieczne do poprawnej wymowy rosyjskich słów.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Każde zajęcia rozpoczynać będzie krótka zabawa edukacyjna polegająca na sprawdzeniu przyswojenia leksyki z poprzednich zajęć. Ponadto, na każde zajęcia zadawane będzie praca domowa, której sprawdzenie na początku zajęć pozwoli na weryfikację przyswojenia zagadnień gramatycznych i leksyki z poprzednich zajęć.



do góry ↑