Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaJęzyki & NarodyKrok za krokiem po rosyjsku (poziom A2/B1)

Krok za krokiem po rosyjsku (poziom A2/B1)

Dane kursu

Numer kursu: J/0611
Dziedzina wiedzy: Języki & Narody
Język: Rosyjski
Poziom języka: A2/B1
Liczba godzin: 30
Jednostki
odpowiedzialne:
Biuro Promocji UW
Autor kursu: mgr Edward Siech
Rodzaj zajęć: ćwiczenia

Grupy

Numer grupy:J/0611/3
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Edward Siech
Cena:275.00 zł
Terminy: od 11-04-2017 do 27-06-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
111-04-2017
wtorek
18:0020:15brak
218-04-2017
wtorek
18:0020:15brak
325-04-2017
wtorek
18:0020:15brak
416-05-2017
wtorek
18:0020:15brak
523-05-2017
wtorek
18:0020:15brak
630-05-2017
wtorek
18:0020:15brak
706-06-2017
wtorek
18:0020:15brak
813-06-2017
wtorek
18:0020:15brak
920-06-2017
wtorek
18:0020:15brak
1027-06-2017
wtorek
18:0020:15brak

Opis kursu

Kurs prowadzony głównie w języku rosyjskim na poziomie A2/B1 oraz pomocniczo w języku polskim.

Zajęcia są przeznaczone dla osób, które kiedyś uczyły się języka rosyjskiego, potrafią płynnie czytać i rozumieją proste teksty mówione i pisane. Kurs może być także traktowany jako kontynuacja kursu „Pewnym krokiem z rosyjskim”. Zajęcia będą miały przede wszystkim charakter konwersatoryjny.

Tematy, które zostaną zrealizowane w trakcie zajęć:

  1. „U babci na herbatce z samowaru” – przysmaki kuchni rosyjskiej; opowieść o rodzinie; wspomnienia z dzieciństwa.
  2. „Trochę kultury!” – czyli jak opowiedzieć o Warszawie gościowi ze Wschodu; zabytki stolicy; organizacja wycieczki; poruszanie się po mieście – praktyczne wskazówki.
  3. „Mój dom – moje królestwo” – wynajem mieszkania; pisanie ogłoszeń; zakupy w Ikei; dekorowanie wnętrz.
  4. „Trochę kultury! – cz. 2” – najważniejsze zabytki Rosji; wybitni Rosjanie i ich dzieła; podróżowanie po kraju; rejestracja i wizy.
  5. „Na leżaku w Soczi” – small talk w scenerii wakacyjnej (pogoda, praca); konwersacje z obsługą: zamawianie drinków, wypożyczanie sprzętu; targowanie się na bazarze; savoir-vivre na dyskotece.
  6. „W ciemnym zaułku” – slang uliczny; język rosyjski w dobie internetu; trudna sztuka opowiadania dowcipów w języku obcym; muzyka dla niepokornych.
  7. „Współczesna Rosja” – przegląd najważniejszych trendów w popkulturze; popularne seriale; gwiazdy estrady.

Na zajęciach wykorzystywane będą m.in. teksty piosenek, nagrania programów telewizyjnych, artykuły prasowe. Ponadto kurs obejmować będzie ćwiczenia gramatyczne z zakresu poziomu A2/B1 (np. tworzenie imiesłowów) oraz ćwiczenia służące doskonaleniu umiejętności poprawnego korzystania z zasad gramatycznych z poziomu A2 (deklinacja rzeczowników i przymiotników).

Cel ogólny

Podniesienie kompetencji językowych (mówienie i pisanie) z języka rosyjskiego do poziomu B1.

Cele szczegółowe

  • posługiwanie się przez Słuchaczy słownictwem na poziomie A2 z zakresu życia codziennego i tematyki bliskiej Słuchaczom ze względu na indywidualne zainteresowania,
  • posługiwanie się przez Słuchaczy podstawowym językiem rosyjskim w konwersacjach na codzienne tematy oraz tematy związane z zainteresowaniami Słuchaczy.

Korzyści dla słuchacza

Wiedza:

  • Słuchacz zna zasady gramatyki rosyjskiej na poziomie A2/B1,
  • Słuchacz zna nazwiska i dokonania najbardziej wybitnych Rosjan w historii,
  • Słuchacz zna i rozpoznaje najważniejsze zabytki Moskwy i Petersburga,
  • Słuchacz zna najciekawsze i najnowsze trendy związane z rosyjską popkulturą.

Umiejętności:

  • Słuchacz rozumie proste zdania dotyczące życia codziennego (np. sytuacje na drodze, pogawędki w trakcie urlopu),
  • Słuchacz potrafi zadać pytania, dotyczące jego potrzeb i oczekiwań,
  • Słuchacz potrafi brać udział w konwersacji na omawiane na kursie tematy,
  • Słuchacz potrafi opisać wydarzenia teraźniejsze, rutynowe oraz sytuacje minione.

Metody pracy

Mieszane metody nauczania metoda gramatyczno-tłumaczeniowa (reguły gramatyczne), przeplatana z metodą komunikacyjną. Oprócz zasad gramatycznych (język ojczysty Słuchaczy) używany jest język nauczany. Interakcje pomiędzy wykładowcą oraz Słuchaczami. Po każdych zajęciach Słuchacze otrzymują pracę domową. Dodatkowo na zajęciach są ćwiczenia wykorzystujące pogadankę oraz burzę mózgów. Zajęcia będą wzbogacone o ćwiczenia fonetyczne, konieczne do poprawnej wymowy rosyjskich słów.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Każde zajęcia rozpoczynać będzie krótka zabawa edukacyjna polegająca na sprawdzeniu przyswojenia leksyki z poprzednich zajęć. Ponadto, na każde zajęcia zadawane będzie praca domowa, której sprawdzenie na początku zajęć pozwoli na weryfikację przyswojenia zagadnień gramatycznych i leksyki z poprzednich zajęć.



do góry ↑