Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaJęzyki & NarodyKolejne kroki z rosyjskim (poziom A1/A2)

Kolejne kroki z rosyjskim (poziom A1/A2)

Dane kursu

Numer kursu: J/0509
Dziedzina wiedzy: Języki & Narody
Język: Rosyjski
Poziom języka: A1/A2
Liczba godzin: 30
Jednostki
odpowiedzialne:
Biuro Promocji UW
Autor kursu: mgr Edward Siech
Rodzaj zajęć: ćwiczenia

Grupy

Numer grupy:J/0509/3
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Edward Siech
Cena:275.00 zł
Terminy: od 22-04-2017 do 08-07-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
122-04-2017
sobota
10:0012:15brak
229-04-2017
sobota
10:0012:15brak
320-05-2017
sobota
10:0012:15brak
427-05-2017
sobota
10:0012:15brak
503-06-2017
sobota
10:0012:15brak
610-06-2017
sobota
10:0012:15brak
717-06-2017
sobota
10:0012:15brak
824-06-2017
sobota
10:0012:15brak
901-07-2017
sobota
10:0012:15brak
1008-07-2017
sobota
10:0012:15brak

Opis kursu

Kurs prowadzony w języku polskim i rosyjskim na poziomie A1/A2.

Zajęcia są przeznaczone dla osób, które kiedyś uczyły się języka rosyjskiego i znają rosyjski alfabet. Kurs może być także traktowany jako kontynuacja zajęć „Pierwsze kroki z rosyjskim”.

Zagadnienia, które zostaną omówione w czasie kursu:

  1. Mój dzień – blok tematyczny dotyczący pracy oraz dnia wolnego. Poznanie dni tygodnia oraz określenie godziny.
  2. Pogoda i klimat – Słuchacz zapozna się z porami roku oraz podstawowym słownictwem związanym z pogodą oraz klimatem. Słuchacz zapozna się z zagadnieniem stopniowania przymiotników.
  3. Moje miasto –  zapoznanie się ze słownictwem, które pomoże opisać swoje rodzime miasto. Słownictwo z zakresu poruszania się po mieście, kierunki oraz główne środki komunikacji. Zagadnienia gramatyczne poruszane na zajęciach: czasowniki ruchu, odmiana czasowników w czasie przeszłym.
  4. Jestem w sklepie – Słuchacz znajdzie się w rosyjskim sklepie spożywczym i spróbuje dokonać podstawowych zakupów. Słownictwo z zakresów produktów oraz transakcji zakupowej i sprzedażowej.
  5. Języki i państwa – poznanie nazw państw, narodów oraz języków tych państw. Odmiana czasowników w czasie przyszłym.
  6. Dom i mieszkanie – prace domowe, elementy wyposażenia domu, leksyka związana z zakupami artykułów przemysłowych.

Na zajęciach wykorzystywane będą teksty piosenek, nagrania bajek i audycje radiowe oraz telewizyjne (np. prognoza pogody).
Zajęcia będą wzbogacone o ćwiczenia fonetyczne, konieczne do poprawnej wymowy rosyjskich słów.

Cel ogólny

Podniesienie kompetencji językowych (mówienie i pisanie) z języka rosyjskiego do poziomu A2.

Cele szczegółowe

  • posługiwanie się przez Słuchaczy słownictwem na poziomie A1/A2 z zakresu życia codziennego,
  • posługiwanie się przez Słuchaczy podstawowym językiem rosyjskim w konwersacjach na codzienne tematy.

Korzyści dla słuchacza

Wiedza:

  1. Słuchacz zna podstawowe zasady gramatyki rosyjskiej.

Umiejętności:

  1. Słuchacz rozumie zdania dotyczące życia codziennego (przedstawianie się, zakupy, poruszanie się po mieście).
  2. Słuchacz potrafi zadać pytania, dotyczące jego podstawowych potrzeb.
  3. Słuchacz potrafi brać udział w konwersacji na podstawowe tematy.
  4. Słuchacz potrafi opisać inne osoby i opowiedzieć o sobie.

Metody pracy

Mieszane metody nauczania metoda gramatyczno-tłumaczeniowa (reguły gramatyczne), przeplatana z metodą komunikacyjną. Po każdych zajęciach Słuchacze otrzymują pracę domową. Dodatkowo na zajęciach są ćwiczenia wykorzystujące pogadankę oraz burzę mózgów. Zajęcia będą wzbogacone o ćwiczenia fonetyczne, konieczne do poprawnej wymowy rosyjskich słów.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Każde zajęcia rozpoczynać będzie krótka zabawa edukacyjna polegająca na sprawdzeniu przyswojenia leksyki z poprzednich zajęć. Ponadto, na każde zajęcia zadawane będzie praca domowa, której sprawdzenie na początku zajęć pozwoli na weryfikację przysowjenia zagadnień gramatycznych z poprzednich zajęć.



do góry ↑