Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaJęzyki & NarodyHiszpański na wakacje – kurs języka hiszpańskiego (poziom A1/A2)

Hiszpański na wakacje – kurs języka hiszpańskiego (poziom A1/A2)

Dane kursu

Numer kursu: J/0329
Dziedzina wiedzy: Języki & Narody
Język: Hiszpański
Poziom języka: A1/A2
Liczba godzin: 60
Jednostki
odpowiedzialne:
Szkoła Języków Obcych
Autor kursu: mgr Agnieszka Józefowicz-Mengü
Rodzaj zajęć: konwersatorium

Grupy

Numer grupy:J/0329/1
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Agnieszka Józefowicz-Mengü
Cena:550.00 zł
Terminy: od 26-06-2017 do 21-07-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
126-06-2017
poniedziałek
16:3019:0015
227-06-2017
wtorek
16:3019:0015
328-06-2017
środa
16:3019:0015
429-06-2017
czwartek
16:3019:0015
530-06-2017
piątek
16:3019:0015
603-07-2017
poniedziałek
16:3019:0015
704-07-2017
wtorek
16:3019:0015
805-07-2017
środa
16:3019:0015
906-07-2017
czwartek
16:3019:0015
1007-07-2017
piątek
16:3019:0015
1110-07-2017
poniedziałek
16:3019:0015
1211-07-2017
wtorek
16:3019:0015
1312-07-2017
środa
16:3019:0015
1413-07-2017
czwartek
16:3019:0015
1514-07-2017
piątek
16:3019:0015
1617-07-2017
poniedziałek
16:3019:0015
1718-07-2017
wtorek
16:3019:0015
1819-07-2017
środa
16:3019:0015
1920-07-2017
czwartek
16:3019:0015
2021-07-2017
piątek
16:3019:0015

Opis kursu

Kurs prowadzony w języku hiszpańskim na poziomie A1/A2

Program kursu obejmuje następujące zagadnienia:

  1. Przedstawianie się (imię, wiek, narodowość, zawód) i formułowanie prośby o podanie danych.
  2. Witanie się i żegnanie.
  3. Jak zapytać się co oznacza niezrozumiałe słowo?  
  4. Poznanie liczebników od 1 do 1000.
  5. W jaki sposób wyrazić własne zamiary, intencje, pragnienia ( pójść na plażę, obejrzeć wystawę w muzeum, zrobić zdjęcia, wybrać się na wycieczkę, zaprosić znajomych na paellę, wypić horchatę, zjeść tortillę, sprawdzić w którym z najbliżej położonych miejscowości organizowana jest fiesta). Zastosowanie czasu teraźniejszego.
  6. Jak dojść do Plaza de Toros? Gdzie znajduje się Ayuntamiento? – pytanie o drogę, o miejsce. Opisywanie i charakteryzowanie miejsc. Użycie czasownika estar i zwrotu hay. Tworzenie pytań za pomocą: qué/cuál/cómo/cuando/dónde.
  7. Vamos de compra – czyli jak zrobić zakupy? Pytanie o produkty w sklepie/ich charakterystyka (kolor, kształt, nazwy części ubrań, nazwy produktów żywnościowych, kosmetyków, pocztówek, map, książek etc),  prośba o podanie ceny.
  8. Mówienie o zwyczajach i codziennych czynnościach ( dni tygodnia, nazwy miesięcy, części dnia, określanie godziny, pytanie o godzinę), wyrażanie częstotliwości ( pytanie o rozkład jazdy pociagów,autobusów itp.) – użycie niektórych czasowników nieregularnych oraz wyrażeń tj.yo también, yo tampoco, yo sí, yo no, primero, luego, después.
  9. ?Quién es? ?Cómo es? – jak opisać czyjś wygląd i charakter (opowiadanie o przyjaciołach, znajomych, rodzinie – jak nazwać poszczególnych członków rodziny). Me gusta /no me gusta – użycie czasownika gustar.
  10. ¿Qué comen los españoles? Posiłki w Hiszpanii. Opis śniadania, obiadu, kolacji. Zamawianie posiłku w restauracji, barze. Forma płatności.
  11. Una habitación doble, por favor! Wynajęcie pokoju w hotelu. Uzgodnienie warunków, ceny i sposobu płacenia.
  12. Kupowanie biletów w metrze, jak poruszać się w metrze?
  13. ?Dónde quedamos? Umówić się na spotkanie, określenie miejsca spotkania.
  14. !Me duele la cabeza! Części ciała. Wizyta u lekarza.

Słuchacze zapoznają się z czasem teraźniejszym, przeszłym i przyszłym.


Oglądając materiały DVD Słuchacze zobaczą fragmenty Andaluzji, Pais Valenciano, Katalonii, a także północnego wybrzeża kraju.  
Będą mogli też poznać niektóre znane miasta Hiszpanii, takie jak: Madryt, Barcelona, Salamanca, Granada czy Kordoba.    
W trakcie zajęć prezentowana będzie muzyka różnych regionów i stylów Hiszpanii a także Ameryki Łacińskiej np.: współczesny pop, flamenco, meksykańska ranchera, „piosenka z tekstem”  itp.

Cel ogólny

Poznanie podstaw języka hiszpańskiego, przypomnienie i rozwinięcie jego podstawowych struktur i słownictwa.

Cele szczegółowe

Nauka i utrwalanie słownictwa na poziomie A1/A2, poznawanie zwłaszcza tych zwrotów i struktur językowych, które są przydatne w czasie podróży i w trakcie letniego pobytu w Hiszpanii.  


Podczas zajęć główny nacisk będzie położony na ćwiczenia konwersacyjne i rozumienia ze słuchu w wybranych sytuacjach.
Słuchacze będą mogli pracować w parach i w większych grupach, przygotowując krótkie dialogi, odgrywając scenki, wykorzystując elementy materiałów audio.


W podstawowym zakresie będzie również utrwalana struktura języka.   


Program kursu obejmuje również poznanie elementów kultury hiszpańskiej –  jej muzyki – na przykładzie piosenek – współczesnych oraz klasycznych, oraz bogactwem architektury niektórych regionów Hiszpanii, którą Słuchacze będą mogli poznać oglądając krótkie filmy DVD. Filmy te dodatkowo zaprezentują Słuchaczom ogromne zróżnicowanie krajobrazu regionów Hiszpanii.   


Kurs przeznaczony jest zarówno dla Słuchaczy uczących się od początku języka hiszpańskiego jak i tych mających już pewne podstawy.

Korzyści dla słuchacza

Słuchacze będą mogli poznać i utrwalić podstawy języka hiszpańskiego na poziomie A1/A2 ze szczególnym uwzględnieniem elementów przydatnych w trakcie podróży letniej do Hiszpanii. Kurs pomoże Słuchaczom samodzielnie porozumieć się w codziennych sytuacjach, zwłaszcza ( ale nie tylko) podczas letnich wakacji czyli: na lotnisku, na stacji autobusowej, w informacji turystycznej, w sklepie, w restauracji, u lekarza itd.   
Kurs będzie również jednym z elementów poznania kultury Hiszpanii, cech mentalności jej mieszkańców oraz fragmentów krajobrazu Półwyspu Iberyjskiego.

Metody pracy

Praca na zajęciach jest organizowana głównie w parach lub małych grupkach.Przewidywane są quizy, zgadywanki. Słuchacze będą mieli okazję obejrzeć krótkie filmy DVD na temat Hiszpanii,  będą też słuchali licznych piosenek w języku hiszpańskim i również czytali bardzo krótkie teksty. Ważnym elementem będą mini dialogi, układanie bardzo krótkich dialogów, odgrywanie scen z podziałem na role.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Egzamin będzie polegał na przeprowadzeniu krótkiej konwersacji z wykładowcą, odpowiedzią na pytania i napisanie krótkiego testu obejmującego podstawowe wiadomości z kursu - zaimki osobowe odmiana czasowników w czasie teraźniejszym, określanie godziny, pytanie o drogę, w sklepie.



do góry ↑