Polityka obsługi "cookies" na stronach UW
Projekt realizowany przez Uniwersytet Warszawski
Strona głównaOfertaJęzyki & NarodyDobry start II – czyli język niemiecki na co dzień (poziom A2)

Dobry start II – czyli język niemiecki na co dzień (poziom A2)

Dane kursu

Numer kursu: J/0913
Dziedzina wiedzy: Języki & Narody
Język: Niemiecki
Poziom języka: A2
Liczba godzin: 30
Jednostki
odpowiedzialne:
Szkoła Języków Obcych
Autor kursu: mgr Jadwiga Śmiechowska
Rodzaj zajęć: konwersatorium

Grupy

Numer grupy:J/0913/4
Trymestr:III/2016/2017
Prowadzący:mgr Jadwiga Śmiechowska
Cena:275.00 zł
Terminy: od 27-04-2017 do 29-06-2017
Lokalizacja:Kampus Centralny lub Kampus Ochota lub Kampus Smyczkowa
Zajęcia: zwiń
lp.datarozpoczęciezakończenieprzerwa
127-04-2017
czwartek
17:1519:5005
204-05-2017
czwartek
17:1519:5005
311-05-2017
czwartek
17:1519:5005
418-05-2017
czwartek
17:1519:5005
525-05-2017
czwartek
17:1519:5005
601-06-2017
czwartek
17:1519:5005
708-06-2017
czwartek
17:1519:5005
822-06-2017
czwartek
17:1519:5005
929-06-2017
czwartek
17:1519:5005

Opis kursu

Kurs prowadzony w języku niemieckim na poziomie A2.

1. Tematyka:

  • udzielanie informacji – symulacje zdarzeń i reakcje,
  • w poszukiwaniu swojego miejsca „Wohn-Typ”,
  • tydzień w pracy,
  • w podróży służbowej za granicą – grafik spotkań i czynności,
  • nastawieni na konsumpcję – blaski i cienie życia społeczeństw konsumpcyjnych; projekt: reklama,
  • czy coś Pani/Panu dolega? - wizyta u lekarza, podróż samolotem; na lotnisku w Berlinie,
  • „Cztery pory roku” czyli jak budzi się natura przy muzyce,
  • to było dawno temu – na podstawie bajki o „Rotkäppchen”,
  • emigracja zarobkowa – pro/contra argumenty,
  • gdzie spędzić urlop? Nad morzem, w górach, czy …?
  • jutro…, pojutrze …prognozowanie/planowanie.

2. Modele zdań/środki językowe:

  • udzielanie informacji,
  • wyrażanie poglądów i upodobań,
  • planowanie/argumentowanie,
  • nakazy/zakazy/dawanie wskazówek,
  • opisywanie grafiki/porównywanie/dokonywanie wyboru.

3. Zagadnienia gramatyczne:

  • czasowniki rozdzielnie złożone/formy czasu przeszłego: Imperfekt i Perfekt/przymiotnik - stopniowanie/szyk w zdaniach ze spójnikami: obwohl, wenn …? konstrukcjez um...zu; rekcja czasowników; Futur I.

Cel ogólny

Doskonalenie umiejętności prowadzenia konwersacji na tematy z życia codziennego; rozwijanie kompetencji międzykulturowych.

Cele szczegółowe

  • pobudzenie aktywności drogą interakcji,
  • poznanie zasad gramatyki niezbędnych do poprawnej komunikacji,
  • poznawanie realiów i zainteresowanie kulturą krajów niemieckojęzycznych.

Korzyści dla słuchacza

Słuchacze:

  • przyswoją słownictwo ukierunkowane tematycznie,
  • poznają zagadnienia gramatyczne warunkujące poprawną komunikację,
  • pogłębią umiejętność udzielania informacji, opisywania miejsc i wydarzeń, wyrażania poglądów,
  • będą rozumieć wypowiedzi, a także inicjować i podtrzymywać rozmowę w zakresie ćwiczonej tematyki dotyczącej sytuacji życia codziennego,
  • nabędą sprawność kreatywnego działania w grupie, a tym samym przełamywania barier w wypowiadaniu się w języku obcym.

Metody pracy

Zajęcia realizowane z użyciem zróżnicowanych metod i strategii wspierających motywację - z naciskiem na tzw. „podejście komunikacyjne”, zakładające zdobycie umiejętności efektywnego porozumiewania się, adekwatnego do sytuacji i tematu rozmowy.
Preferowane metody, techniki i formy pracy:

  • konwersacje,
  • ćwiczenia ukierunkowane na rozumienie treści – wychwycenie w tekście ważnych informacji,
  • ćwiczenia systematyzujące gramatykę,
  • uczenie się poprzez działanie – prezentowanie stanowiska w określonej sprawie (argumentowanie),
  • opisywanie na zasadzie porównania,
  • rozmowa,
  • wymiana opinii,
  • odgrywanie ról,
  • symulacje zdarzeń,
  • dialogi w parach,
  • praca w grupach.

Metoda eklektyczna; interakcyjne aktywności typowe dla podejścia komunikacyjnego przy użyciu technik rozwijających poszczególne sprawności językowe; inne techniki wspomagające działania w zakresie łączenia elementów leksykalnych z uwzględnieniem zasad gramatycznych.

Metody weryfikacji efektów kształcenia

Egzamin w formie pisemnej oraz ustnej:

  • część ustna: autoprezentacja oraz krótka konwersacja z Wykładowcą na wybrany - realizowany w ramach zajęć - temat,
  • część pisemna: test pytań otwartych, sformułowanych w odniesieniu do treści tekstu – na poziomie A2.


do góry ↑